CartDin varukorg är tom!  

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som kunder ställer till oss. Vi blir glada om du läser igenom dessa frågor och svar innan du kontaktar oss, anledningen till detta är att minska väntetiderna på kundservice via mejl och telefon.

Produktfrågor

Order & betalning

Leverans & frakt

Produkter & tillgänglighet

Reklamation, ångerrätt & retur

Större kvantitet & återförsäljare

 

 

Vad är en drivrem?

En drivrem ingår vid drift av någonting, bland annat fläktar, klippaggregat, tvättmaskiner, el-scooter, träningsmaskiner och gräsklippare. Drivremmar är för det mesta tillverkade i någon form av gummiblandning, med en armering av t.ex. kevlar, polyester eller stålförstärkning.

Drivremmar sitter mellan två eller flera remskivor för att överföra kraft från en remskiva till en annan. Genom att använda olika storlekar på remskivorna kan man därmed få högre eller lägre utväxling än själva motorn som driver drivremmen.

Det finns två olika typer av kraftöverföring med hjälp av en drivrem.

Den första är friktionsbetingad och denna kraftöverföring görs med hjälp av den mest vanliga drivremmen, nämligen kilremmen. Denna drivrem ligger nerkilad i spår i remskivorna och får därmed ett bra grepp när den är lagom spänd. Det kan även vara en helt vanlig plattrem eller flatrem som avses i detta fallet och då ligger den givetvis på spännrullar istället för i ett spår. En drivrem som är för dåligt spänd i detta fallet brukar vanligtvis slira och ge ifrån sig ett tjutande ljud.

Den andra är formbetingad och här avser man drivremmar som till viss del liknar en kedja. Här får man ut kraftöverföringen genom att en platt drivrem med kuggar på drivs runt två eller flera remskivor som också är försedda med kuggar. Vad det gäller denna typ av drivrem så är det viktigt att kuggindelningen (pitchmått) överensstämmer med remskivorna så att det inte kuggar över eller börjar att slira. Vanliga drivremmar inom denna kategori kan vara synchroflex, HTD-remmar (både enkel- och dubbelsidiga).

Olika typer av drivremmar

Kilrem

Kilremmen är den mest vanliga drivremmen. Den har ett kilformat utseende och finns i olika bredder, höjder och längder. Eftersom bredden och höjden är olika så delar man in dessa i olika profiler. Vanliga profiler är Z, A, B, C, D och dessa finns även i ett mer smalkilat utförande och kallas då för smalkilremmar, även dessa delas in i profiler som t.ex. SPZ, SPA, SPB och SPC. Kilremmen finns i tandat utförande (blanda ej ihop med kuggrem), den har något lättare för att leda bort värme än en slät kilrem. För tandade kilremmar tillkommer ett X i profil-beteckningen. Dessa drivremmar finns även som dubbelsidiga (hexagonala), vilket innebär att det i princip är två stycken kilremmar som sitter ihop rygg mot rygg. Andra namn på denna klassiska drivrem kan vara t.ex. kilrep.

Kuggrem

Kuggremmen är en vanlig drivrem till små motorer som en el-scooter, men passar även till klippaggregat för drift av gräsklipparknivar på vissa modeller. Denna drivremmen är platt och har kuggar på insidan, det finns även vissa profiler som har kuggar både på insidan och utsidan. Till denna kategorin hör HTD-remmar i både tumstorlek och millimeterstorlek, men även drivremmar som synchroflex-remmar som är stålförstärkta.

Flerspårsrem

Man kan säga att även detta är en sorts kuggrem, fast till skillnad mot kuggremmen så har denna ribborna på andra hållet, dvs. längsgående runt hela drivremmen. Denna drivrem sitter ofta i nyare bilar, lastbilar och övriga fordon för drift av AC, generator och kylfläkt m.m. När den sitter i ett fordon hör den vanligtvis till PK-profilen. Till de lite mindre maskinerna som tvättmaskiner och torktumlare använder vi ofta profilen PJ eller PH istället. Andra populära namn på denna drivrem kan vara multiribbrem, skårrem, poly v-rem.

Plattrem

Denna drivrem är precis som namnet säger, platt och därmed inte speciellt hög, dock kan den vara betydligt bredare för att klara högre kraftöverföring. Den är slät på båda sidor och olika namn på denna drivrem kan vara plattrem, planrem eller flatrem. Detta är ingen drivrem som vi säljer i dagsläget.

 

Hur mäter jag en kilrem?

Detta ska du göra...

  • Mäta bredd (på ryggsidan) och höjd (från botten till toppen) samt den utvändiga längden, dvs. omkretsen och ingenting annat. Gör en markering och "rulla" kilremmen på en tumstock eller liknande.

Detta ska du INTE göra...

  • Klipp aldrig, aldrig någonsin av en kilrem som fortfarande är hel. Om du gör detta så blir invändig och utvändig längd exakt lika långa, vilket blir helt galet.
  • Lägg aldrig, aldrig någonsin en kilrem dubbel och multiplicera längden med två för att få fram den totala längden.
  • Lägg aldrig, aldrig någonsin en kilrem i en cirkel och multiplicera radien eller diametern med Pi för att få fram längden.

Nu kör vi igång...

Kilremmens bredd

Det första man gör är att mäta remmens bredd, denna mäts över ryggen (bredaste stället på remmen). Skriv upp måttet.

Kilremmens höjd

Nu är det dags att mäta höjden på remmen, från botten till ryggen. Skriv upp måttet.

Slät eller tandad

Är kilremmen tandad/kuggad?

JA! – Då ska du ha en rem med ett X i beteckningen.
NEJ! – Då ska du ha en rem utan ett X i beteckningen.

Delresultat

Nu bör du ha fått ett mått som överensstämmer med någon av nedanstående dimensioner.

Måtten nedan är angivna bredd x höjd i millimeter.

10×6 mm = Z eller ZX
10×8 mm = SPZ eller XPZ
13×8 mm = A eller AX
13×10 mm = SPA eller XPA
16×13 mm = SPB eller XPB
17×11 mm = B eller BX
22×14 mm = C
22×18 mm = SPC eller XPC
32×19 mm = D

XPZ, XPA, XPB och XPC kan ibland betecknas som SPZX, SPAX, SPBX och SPCX, men det är alltså exakt samma rem.

Kilremmens längd

Först börjar vi med att förklara några beteckningar som ofta används.

Invändig längd = Li
Delningslängd = Ld, Lp eller Lw
Utvändig längd = La

Profil Z/ZX/A/AX/B/BX/C/D

Dessa profiler anges ofta i invändig längd i måttenheten tum. För att räkna ut längden på en rem där beteckningen är borta mäter man enkelt utvändig längd (omkrets).

När du har gjort detta måste du dra bort skillnaden mellan utvändig längd och invändig längd.

Z/ZX: Invändig längd = Utvändig längd – 38 mm
A/AX: Invändig längd = Utvändig längd – 50 mm
B/BX: Invändig längd = Utvändig längd – 69 mm
C: Invändig längd = Utvändig längd – 88 mm
D: Invändig längd = Utvändig längd – 126 mm

Ex.

Du mäter en kilrem i A-profil till 940 mm utvändigt.

940 mm – 50 mm = 890 mm

890 mm / 25,4 mm (en tum) = 35″

Då har du fått fram resultatet att du ska ha en rem som heter A35. Skulle remmen vara tandad så heter den därmed AX35.

Profil SPZ/XPZ/SPA/XPA/SPB/XPB/SPC/XPC

Dessa profiler, även kallade smalkilremmar anges ofta i delningslängd, vilket är komplicerat att mäta utan rätt verktyg. Givetvis kan du mäta dessa i utvändig längd (omkrets) och därmed räkna ut rätt delningslängd.

Mät utvändig längd och dra sedan bort skillnaden mellan utvändig längd och delningslängd.

SPZ/XPZ: Delningslängd = Utvändig längd – 12 mm
SPA/XPA: Delningslängd = Utvändig längd – 18 mm
SPB/XPB: Delningslängd = Utvändig längd – 22 mm
SPC/XPC: Delningslängd = Utvändig längd –  30 mm

Ex.

Du mäter en smalkilrem i SPB-profil till 2522 mm utvändigt.

2522 mm – 22 mm = 2500 mm

Eftersom dessa smalkilremmar mäts i millimeter istället för tum, så heter remmen kort och gott SPB2500. Skulle remmen vara tandad så heter den därmed XPB2500.

Profil 3L/4L/5L (kevlarförstärkt)

Dessa profiler anges ofta i utvändig längd i måttenheten tum. För att räkna ut längden på en rem där beteckningen är borta mäter man enkelt utvändig längd (omkrets). Dessa kevlarförstärkta kilremmar motsvarar följande remmar i klassisk beteckning.

3L = Z-profil.
4L = A-profil.
5L = B-profil.

Ex.

Du mäter en kilrem i 4L-profil till 1270 mm utvändigt.

1270 mm / 25,4 mm = 50″

Då kan vi enkelt sätta ihop beteckningen och måttet till 4L500, den sista nollan läggs alltid på.

Räkna ut längd utan kilrem

Om kilremmen ska löpa över två stycken remskivor utan spännrulle finns det faktiskt en formel för att räkna ut längden på kilremmen.

Mät diametern på båda remskivorna.

Mät CC-längden mellan axlarna som remskivorna sitter på.

Diameter remskiva 1 + Diameter remskiva 2

Resultatet x 1,57

Resultatet av ovanstående + CC + CC

Nu har du fått fram den teoretiska utvändiga längden på remmen.

Om remmen går över minst en spännrulle fungerar inte ovanstående formel utan då är det måttband eller ett snöre som gäller.

 

Hur hittar jag rätt drivrem eller kniv till min gräsklippare?

Vi ber dig att läsa igenom denna guide (innan du ringer eller mejlar oss) om hur man får fram ett originalnummer på drivremmar och knivar till gräsklippare. Utan originalnummer kan vi tyvärr inte hitta rätt bland alla gräsklipparknivar och drivremmar då det finns hundratals längder, bredder och storlekar.

Första steget

Titta om du har någon beteckning på den gamla drivremmen eller kniven och testa att söka på detta i vår butik.

Har du ingen beteckning kvar eller inte hittar något i sökresultatet så börjar du med att ta reda på vem som har tillverkat din gräsklippare och läser under respektive rubrik nedan.

Husqvarna, Jonsered, Partner, McCulloch, Klippo

1. Ta reda på gräsklipparens modellnummer/produktnummer (PNC), detta hittar du på typskylten på gräsklipparen. Dessa nummer bör se ut något i stil med 967178401 (kan vara andra siffror).

2. Klicka på länken till respektive tillverkare nedan.

3. Skriv in modellnummer/produktnummer (PNC) i sökrutan utan mellanslag eller bindestreck och klicka på sök. Om du inte hittar något på detta nummer så kan du söka på t.ex. Rider 13 och scrolla tills du hittar rätt årsmodell (var noga med att det blir rätt modell av gräsklipparen).

4. Klicka på reservdelslista.

5. Öppna sprängskissen för din modell och scrolla tills du hittar rätt reservdel och notera originalnummer på denna.

6. Skriv in originalnummer, utan mellanslag eller bindestreck på reservdelen du söker i sökrutan i vår butik.

Om du inte får fram något när du söker på modellnummer eller produktnummer hos tillverkaren så finns det förmodligen ingen sprängskiss på just din modell, i dessa fall rekommenderar vi att du mejlar eller ringer till tillverkaren så kan de ta fram ett originalnummer på reservdelen till dig. Du hittar samtliga kontaktuppgifter nedan.

Husqvarna (service@husqvarna.se eller 036-36 40 00)
Jonsered (service@husqvarna.se eller 036-36 40 00)
Partner (service@husqvarna.se eller 036-36 40 00)
McCulloch (service@husqvarna.se eller 036-36 40 00)
Klippo (service@husqvarna.se eller 036-36 40 00)

Stiga

1. Ta reda på gräsklipparens modellnummer/artikelnummer. Du hittar detta på typskylten som vanligtvis sitter under plastkåpan i närheten av sitsen när det gäller åkgräsklippare. Om du har en gåklippare så sitter etiketten vanligtvis i bak på chassit. Uppbyggnaden av modellnummer/artikelnummer ser ut så här 13-2858-24 (äldre modeller) eller 2F2700141/S16 (nyare modeller), detta var endast exempel på nummer, din gräsklippare har förmodligen andra siffror. OBS! Det är INTE siffrorna på motorns typskylt som vi vill ha.

2. Ta reda på gräsklipparens årsmodell, även detta bör du hitta i närheten av typskylten. På de gräsklippare som har modellnummer/artikelnummer av nyare modell så betecknar de sista siffrorna årsmodellen, t.ex. 2F2700141/S16 som då blir årsmodell 2016.

3. Ta reda på klippaggregatets (endast åkgräsklippare) modellnummer/artikelnummer. Du hittar detta på typskylten som vanligtvis sitter på klippaggregatet och uppbyggnaden av modellnummer/artikelnummer är som på punkt 1. Om typskylten saknas så mäter du den totala knivbredden (så brett som gräsklipparen klipper) och bifogar en bild på klippaggregat och gräsklippare.

4. Om du har fullföljt punkt 1-3 ovan så skickar du denna informationen (går bra med bilder på samtliga typskyltar också) till kundservice@rembutiken.se och avvaktar svar från oss.

MTD

1. Ta reda på gräsklipparens modellnummer, detta hittar du på typskylten på gräsklipparen. Detta nummer bör se ut något i stil med 13AA478F678 (kan vara andra bokstäver och siffror).

2. Klicka på denna länk https://www.motoruf.com/n/en.html

3. Skriv in gräsklipparens modellnummer i sökrutan på sidan som öppnades.

4. Öppna sprängskissen för din modell och scrolla tills du hittar rätt reservdel och notera originalnummer på denna.

5. Skriv in originalnummer på reservdelen du söker i sökrutan i vår butik.

Om du inte hittar modellnummer eller din modell på sidan (där du skrev in modellnummer) kan du kontakta MTD genom att skicka ett mejl till mtdsweden@mtdproducts.com eller ringa 0515-17100 för att få reda på korrekt originalnummer.

Övriga tillverkare

1. Ta reda på gräsklipparens modellnummer eller serienummer, detta hittar du på typskylten på gräsklipparen.

2. Skriv in modellnummer eller serienummer på Google och sök.

3. Nu bör det dyka upp någon sprängskiss på din modell i sökresultaten (kontrollera att modellnummer eller serienummer överensstämmer).

4. Öppna sprängskissen för din modell och scrolla tills du hittar rätt reservdel och notera originalnummer på denna.

5. Skriv in originalnummer på reservdelen du söker i sökrutan i vår butik.

Om du inte hittar någon sprängskiss så får vi be dig att kontakta tillverkaren för vidare information om rätt originalnummer till din gräsklippare.

 

Hur vet jag vilken variatorrem som passar min snöskoter?

Välj din snöskoter genom att klicka här, när du har fyllt i nödvändiga uppgifter visas de variatorremmar som passar just din snöskoter.

Ett annat sätt är att läsa av den gamla beteckningen och testa att söka på den i vår butik. Ett tredje sätt är att klicka på någon av länkarna nedan för att komma till Carlisle eller Dayco, fyll i nödvändiga uppgifter. Skriv in resultatet som du får fram i vår sökruta så visas rätt variatorrem.

Carlisle

Dayco

 

Hur vet jag vilken variatorrem som passar min ATV/UTV/SxS?

Om det finns en beteckning på den gamla variatorremmen kan du testa att söka på denna i vår butik. Om du inte vet vilken variatorrem som passar till din ATV/UTV/SxS kan du enkelt och smidigt ta reda på det genom att klicka på Carlisle nedan och fylla i nödvändiga uppgifter. Därefter skriver du in beteckningen som du fick fram (välj den som börjar på UA) i vår sökruta så hittar du rätt variatorrem.

Carlisle

 

Vilka länder säljer ni till?

Vi säljer till Sverige, Norge, Danmark och Finland. Glöm inte att välja ditt land i kassan (om det är annat än Sverige).

 

Vilka betalsätt kan jag välja på?

Vi använder oss av Klarna som betallösning för samtliga länder nedan.

Sverige

Privatpersoner kan välja på faktura, banköverföring, kortbetalning, betala direkt eller delbetalning. Företag kan välja på faktura eller kortbetalning.

Norge

Privatpersoner kan välja på faktura, kortbetalning eller delbetalning. Vi har tyvärr ingen lösning för företagskunder i Norge i dagsläget.

Finland

Privatpersoner kan välja på faktura, kortbetalning, betala direkt eller delbetalning. Vi har tyvärr ingen lösning för företagskunder i Finland i dagsläget.

Danmark

Privatpersoner kan välja på faktura eller delbetalning. Vi har tyvärr ingen lösning för företagskunder i Danmark i dagsläget.

 

Vårt företag kan inte handla mot faktura?

Om du inte lyckas få igenom ett fakturaköp som företagskund och inte har möjlighet att betala med kort så ber vi dig att skicka ett mejl till kundservice@rembutiken.se med antal, artikelnummer, organisationsnummer, namn på beställare, fakturaadress, leveransadress, referens/märkning och mobilnummer så bifogar vi en faktura i paketet om inte särskild fakturadress har angetts.

 

Vart fyller jag i min rabattkod?

När du har kommit till kassan så finns det en ruta under texten "Ange eventuell rabattkod", fyll i din kod i rutan och klicka på "Aktivera". Om rabattkoden inte fungerar, vänligen kolla så att du har angett rätt kod (det är lätt att blanda ihop bokstaven I och siffran ett).

 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse eller leveransbekräftelse?

Vi skickar ut ett mejl i samband med att du lägger din order, detta bekräftar att ordern är mottagen av oss. När vi sedan skickar ditt paket så får du ytterligare ett mejl där det står att din order har lämnat oss för vidare leverans. Om du inte får något av dessa mejl så finns det en risk att mejlet har hamnat i din skräppost, en annan orsak kan vara att du har gjort ett stavfel eller liknande i din mejladress.

Om du är osäker på om ordern har gått igenom kan du alltid kontakta oss.

 

Kan jag ändra min order?

Ja, i vissa fall. För att vi ska kunna lägga till eller ta bort produkter på din order krävs det att du har valt faktura som betalsätt i butiken. När vi packar din order aktiverar vi även fakturan hos Klarna för att kunna skicka med en följesedel i paketet. När vi har aktiverat ordern går det inte att göra några ändringar på ordern utan då får man lägga en ny order eller returnera om man har beställt produkter man inte vill ha.

Tänk på att vi alltid vill vara supersnabba och skicka ditt paket samma dag så vi aktiverar vanligtvis ordern inom 30 minuter efter slutfört köp.

 

Jag har lagt en order i fel namn eller adress, går det att ändra?

Samma sak som ovan, man måste vara snabb för att vi ska hinna ändra innan ordern aktiveras. Det är superviktigt att du anger korrekt namn enligt din legitimation vid beställning, annars kan det bli svårigheter att hämta ut ditt paket. Får du inte ut ditt paket eller struntar i att hämta ut det tar vi ut en avgift på 250 kr inkl. moms för vårt arbete.

Tänk även på att ange korrekt postnummer, annars kommer inte paketet fram till dig. Dubbelkolla alltid alla uppgifter innan du klickar på slutför köp, ibland fyller webbläsaren i vissa uppgifter automatiskt och det kan lätt bli tokigt.

 

Måste jag genomföra köpet i er nätbutik?

Absolut inte, nedan ser du fler alternativ, dock tar vi ut en expeditionsavgift på dessa beställningar.

Mejla din beställning till kundservice@rembutiken.se (expeditionsavgift på 49 kr inkl. moms tillkommer).
Ring in din beställning till oss på 0502-65 31 31 (expeditionsavgift på 49 kr inkl. moms tillkommer).

Ordrar som kommer till oss via mejl eller telefon har lägre prioritet än de som kommer in via butiken.

 

Har ni någon fysisk butik?

Nej, vi har ingen riktig butik, men vi har ett lager som du kan komma till och handla. Dock så har vi inga speciella öppettider, så vi rekommenderar alltid att du ringer först (särskilt om du har en bit att åka) för att säkerställa att vi har produkten du söker på lager och att vi kommer vara på plats.

 

Hur lång leveranstid har ni?

Det beror på. Samtliga produkter i vår butik visar aktuellt lagersaldo i realtid. Om produkterna finns i vårt lager skickas de alltid samma dag (vardag) under förutsättning att transportören inte redan har hämtat våra paket. Ibland kan det stå "3-8 dagars leveranstid" på en produktsida, detta innebär att produkten är slut i vårt lager, men att vi kommer kunna leverera produkten inom 3-8 arbetsdagar. Denna tiden är uppskattad, ofta går det snabbare, men i sällsynta fall kan det även ta något längre tid. Detta beror på våra leverantörer, tillverkningstider och fraktalternativ, vilka vi inte kan styra över.

Om du lägger en order på fler produkter än de som finns i vårt lager skickas ordern när samtliga produkter är tillgängliga.

Ordrar som kommer till oss via mejl eller telefon har lägre prioritet än de som kommer in via butiken.

 

Vad kostar frakten?

Sverige

Vi använder oss av enhetsfrakt, detta innebär att du betalar 49 kr i frakt oavsett vikt eller storlek på ditt paket. Handlar du produkter för mer än 500 kr så bjuder vi på fraktkostnaden.

Norge, Finland & Danmark

Vi använder oss av enhetsfrakt, detta innebär att du betalar motsvarande 149 SEK i frakt oavsett vikt eller storlek på ditt paket. Tyvärr så har vi ingen fraktfri gräns till dessa länder.

 

Kommer mitt paket till ombud eller brevlådan?

Sverige

Det beror på. Om vikten på ditt paket överstiger 500 gram så kommer det till ett postombud. Lättare försändelser ska delas ut i brevlådan om de får plats, annars kommer även dessa till postombud. När vi skickar din order så får du ett mejl med kollinummer där du kan följa din order.

Norge, Finland & Danmark

Paketen kommer alltid till postombud. Om du bor i Norge kommer du även att få betala norsk moms och eventuella tullavgifter när du hämtar ut ditt paket.

 

Kan jag välja ombud/utlämningsställe?

Sverige

Både ja och nej. Om paketet är tillräckligt tungt (över 500 gram) så kommer du att bli ombedd att fylla i ditt postnummer i kassan för att välja utlämningsställe.

Norge, Finland & Danmark

Nej, tyvärr inte.

 

Kan jag hämta min order hos er?

Javisst, men då rekommenderar vi dig att ringa eller mejla oss istället för att lägga en order i butiken då vi är riktigt snabba på att packa och skicka paket.

 

Har ni alla produkter i lager?

Nej, det har vi inte. Vissa produkter måste tillverkas efter t.ex. önskad bredd och det vore omöjligt att lagerhålla allt. Dock så skickas inga produkter direkt från våra leverantörer utan det är alltid vi som packar och skickar iväg ditt paket. Du ser aktuellt lagersaldo i realtid på varje produktsida. De flesta produkter kan vi få hem och iväg riktigt snabbt.

 

Finns det fler produkter än de som finns i butiken?

Javisst, om du letar efter en produkt som du inte får några sökträffar på i butiken så kan du skicka iväg ett mejl med information eller beteckningar till kundservice@rembutiken.se.

 

Produkten är markerad som slutsåld?

Detta är en produkt som inte går att få tag på av olika anledningar just nu. Kontakta oss på kundservice@rembutiken.se så ska vi se om vi kan hitta någon alternativ lösning.

 

Kan ni skicka mig en produktkatalog?

Nej, detta är ingenting som vi har eller strävar att arbeta efter. Du hittar enkelt våra produkter i vår butik.

 

Jag har inte fått min leverans?

Om din order inte har kommit fram inom 3-4 arbetsdagar efter att du har fått mejl om att din order är skickad så får du kontakta oss.

I de flesta fall ligger paketet och väntar hos ett postombud, men det kan ha blivit något fel med aviseringen av paketet.

I några enstaka fall kan tyvärr paket försvinna när de är på väg från oss till kund.

Detta är ingenting vi kan se utan du får helt enkelt höra av dig om du inte har fått paketet inom rimlig tid. Tänk på att leveranstiden kan vara något längre i samband med julhandel, storhelger och under sommaren.

Jag saknar produkter i min leverans?

Om det saknas produkter i din leverans så kontaktar du oss så kan vi undersöka vad som har blivit fel.

 

Produkten gick sönder, kan ni skicka en ny?

När det gäller drivremmar så går de väldigt sällan av för att drivremmens kvalité är dålig utan några vanliga orsaker till att de inte håller är att remskivorna kan vara olinjära, det kan finnas vassa kanter, felaktig montering eller också hoppar det upp en liten sten eller gren mellan rem och remskiva.

När det gäller gräsklipparknivar och knivspindlar/knivaxlar så skadas dessa ofta när knivarna slår i varann av olika anledningar, när det kommer stenar på gräsmattan eller något liknande som kan ge ett hårt slag mot gräsklipparknivarna.

Inget av ovanstående omfattas av garanti då det är slitagedelar som inte ersätts. Om du fortfarande tror att det är något fel på produkten så kan du fota produkten ur flera vinklar där den har skadats och mejla bilderna till kundservice@rembutiken.se så kan vi titta närmare på det.

Angående kvalitén så håller våra remmar hög kvalité och är tillverkade av bland annat PIX och Contitech.

 

Kan jag ångra mitt köp?

Javisst, registrera din retur och följ instruktionerna via länken nedan.

https://www.rembutiken.se/reclaim/

 

Hur returnerar jag en produkt?

Du klickar på länken nedan och registrerar din retur och följer instruktionerna.

https://www.rembutiken.se/reclaim/

Observera att du får undersöka om en produkt passar, men blir den smutsig, sliten eller på något annat sätt ser ut som använd så kommer vi inte att kunna sälja denna vidare och då kommer inte din retur att godkännas. Produktförpackningar (hårda papp/plast-förpackningar) får inte brytas om din retur ska godkännas.

 

Kan jag byta en produkt?

Vi gör inga byten, utan du returnerar den felaktiga produkten och lägger en ny order på rätt produkt.

 

Vem betalar returfrakten?

Ja, du som kund står alltid för fraktkostnaden för returen själv.

 

Kan jag bli återförsäljare för era produkter?

Alla företag har chansen att bli återförsäljare för våra produkter. Om du är intresserad så ber vi dig att kontakta oss på info@rembutiken.se med en kort presentation av ditt företag och vilka produkter du är intresserad av att sälja.

 

Kan jag få mängdrabatt?

Ja, skicka ett mejl till kundservice@rembutiken.se med kvantiteter och produkter så tittar vi på det.

 

Kan ni göra min order redo att hängas ut i butik?

Ja, vid tillräckligt stor kvantitet av drivremmar så kan vi erbjuda lösningar med "paper sleeves" och unik streckkod på förpackningen.

Produkter