CartDin varukorg är tom!  

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som kommer till oss via mejl eller telefon. Vi blir glada om du läser igenom denna sida innan du kontaktar oss, anledningen till detta är att minska väntetiderna på svar via mejl och telefon samt att vi ska få iväg så mycket paket som möjligt varje dag under högsäsong.

 

Vilken drivrem eller kniv passar till min gräsklippare?

Läs igenom och följ instruktionerna genom att klicka på länken nedan

https://www.rembutiken.se/info/hitta-ratt-drivrem-kniv-till-grasklipparen/

 

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse eller leveransbekräftelse?

Vi skickar ut ett mejl i samband med att du lägger din order, detta bekräftar att ordern är mottagen av oss. När vi sedan skickar ditt paket så får du ytterligare ett mejl där det står att din order har lämnat oss för vidare leverans. Om du inte får något av dessa mejl så finns det en risk att mejlet har hamnat i din skräppost, en annan orsak kan vara att du har gjort ett stavfel eller liknande i din mejladress.

Om du är osäker på om ordern har gått igenom kan du alltid kontakta oss.

 

Varför har ni inte skickat min order?

Finns produkten på lager?

Det kan finnas flera orsaker till att din order inte har lämnat oss. Den vanligaste orsaken är att produkten eller produkterna inte finns i vårt egna lager vid ordertillfället. Detta kan du enkelt kontrollera innan köp genom att klicka in på produktsidan för varje produkt, där står det hur många som finns i vårt lager, alternativt t.ex. 3-8 dagars leveranstid (ej i vårt lager).

Om du lägger en order på fler produkter än de som finns i vårt lager skickas ordern när samtliga produkter är tillgängliga.

Tiden som är angiven för produkter som inte finns i vårt lager är uppskattad, ofta går det snabbare, men det kan även ta längre tid i sällsynta fall. Detta beror på våra leverantörer och deras tillverkningstider och fraktalternativ, vilka vi inte kan styra över. Leveranstiden avser arbetsdagar, inte lördag, söndag och övriga helgdagar.

Ordrar som innehåller produkter som finns i vårt lager skickas till 99% ut samma dag om ordern kommer in till oss innan 16.00.

Ordrar som kommer till oss via mejl eller telefon har lägre prioritet än de som kommer in via butiken.

 

Ni har skickat min order, men den har inte kommit fram?

Har inte paketet kommit fram 3-4 arbetsdagar efter att du har fått mejl om att din order är skickad så får du kontakta oss.

I de flesta fall ligger paketet och väntar hos ett postombud, men det kan ha blivit något fel med aviseringen av paketet.

I några enstaka fall kan tyvärr paket försvinna när de är på väg från oss till kund.

Detta är ingenting vi kan se utan du får helt enkelt höra av dig om du inte har fått paketet inom rimlig tid. Tänk på att leveranstiden kan vara något längre i samband med julhandel, storhelger och under sommaren.

 

Jag beställde en rem till klippaggregatet, men har fått en drivrem?

Ta det lugnt, det är helt rätt. Vi kallar samtliga remmar till gräsklippare för drivremmar oavsett om de används för drivning av gräsklipparen, klippaggregatet eller kraftuttaget. Även vanliga kilremmar, kuggremmar och flerspårsremmar kan kallas för drivremmar.

Här kan du läsa mer om olika typer av drivremmar

https://www.rembutiken.se/info/vad-ar-en-drivrem/

 

Produkten passar inte, kan jag returnera?

Alla kan vi beställa fel saker, men det är inget problem så länge som du inte har kört med kilremmen, drivremmen eller kniven. Pröva om den passar får du givetvis göra, men absolut inte köra med den. Vi uppskattar också om du inte kladdar ner produkterna med olja, smörja och andra saker som gör att vi inte kan sälja dessa vidare. Lämna tillbaka produkterna som du skulle vilja ha dem helt enkelt. Hos oss är det superenkelt att returnera delar av en order eller hela ordern, du följer bara instruktionerna på länken nedan.

https://www.rembutiken.se/retur/

En retur ska ske inom 14 dagar från mottagandet av produkterna.

 

Drivremmen gick av efter 2 timmar, vad är det för skitkvalité ni säljer?

Innan man vräker ur sig otrevliga saker bör man ta sig en funderare på varför man bytte drivrem för 2 timmar sen? Precis, anledningen till att remmar går av har sällan med remmens kvalité att göra, utan några exempel på vanliga orsaker till att den inte håller är att remskivorna kan vara olinjära, det kan finnas vassa kanter, felaktig montering eller också hoppar det upp en liten sten eller gren mellan rem och remskiva.

Det finns ingen garanti på remmar då det är slitagedelar. Om du fortfarande tror att det är något fel på remmen som gjorde att den har gått av så är du välkommen att fota remmen ur flera vinklar där den har gått av och mejla bilderna till kundservice@rembutiken.se så kan vi titta närmare på det.

Angående kvalitén så håller våra remmar hög kvalité och är tillverkade av bland annat PIX och Contitech.

 

Vilken storlek ska jag välja på en kilrem?

Det bästa sättet är att läsa av beteckningen på den gamla kilremmen och söka efter den i vår butik eller kontakta oss. Tyvärr brukar beteckningen sällan vara kvar efter att kilremmen har använts en längre tid och då finns det egentligen bara ett alternativ och det är att mäta sig fram till vilken kilrem du ska ha, följ länken nedan för instruktioner hur du går tillväga för att mäta en kilrem.

https://www.rembutiken.se/info/mata-en-kilrem/

 

Hur lägger jag en order?

Du lägger till produkter i varukorgen genom att klicka på "Köp" eller "Lägg i varukorg" vid varje produkt. Du hittar din varukorg längst upp i högra hörnet. När du har lagt i alla produkter du önskar köpa klickar du på "Kassan" eller "Gå till kassan". I kassan kan du granska din varukorg och därefter fylla i dina uppgifter till Klarna, faktura är förvalt som betalningsalternativ, men detta kan du ändra (om du vill) till kortbetalning, Internetbank, direktbetalning eller delbetalning.

I samband med ditt köp kan du registrera (om du vill) ett konto i vår butik. Glöm inte heller att du måste godkänna våra köpvillkor för att kunna genomföra ditt köp.

Efter genomfört köp kommer du att få en orderbekräftelse till din mejl.

Företag klickar på Företag i kassan och betalar mot faktura eller kortbetalning genom Klarna.

Köpvillkor och betalsätt för kunder i Danmark, Norge och Finland finns under köpvillkor i menyn.

 

Kan jag ändra min order?

Ja, i vissa fall. För att vi ska kunna lägga till eller ta bort produkter på din order krävs det att du har valt faktura som betalsätt i butiken. När vi packar din order aktiverar vi även fakturan hos Klarna för att kunna skicka med en följesedel i paketet. När vi har aktiverat ordern går det inte att göra några ändringar på ordern utan då får man lägga en ny order eller returnera om man har beställt produkter man inte vill ha.

Tänk på att vi alltid vill vara supersnabba och skicka ditt paket samma dag så vi aktiverar vanligtvis ordern inom 30 minuter efter slutfört köp.

 

Jag har lagt en order i fel namn eller adress, går det att ändra?

Samma sak som ovan, man måste vara snabb för att vi ska hinna ändra innan ordern aktiveras. Det är superviktigt att du anger korrekt namn enligt din legitimation vid beställning, annars kan det bli svårigheter att hämta ut ditt paket. Får du inte ut ditt paket eller struntar i att hämta ut det tar vi ut en avgift på 250 kr inkl. moms för vårt arbete.

Tänk även på att ange korrekt postnummer, annars kommer inte paketet fram till dig. Dubbelkolla alltid alla uppgifter innan du klickar på slutför köp, ibland fyller webbläsaren i vissa uppgifter automatiskt och det kan lätt bli tokigt.

 

Måste man lägga en order genom nätbutiken?

Absolut inte, nedan ser du fler alternativ, dock tar vi ut en expeditionsavgift på dessa beställningar.

Mejla din beställning till kundservice@rembutiken.se (expeditionsavgift på 49 kr inkl. moms tillkommer).
Ring in din beställning till oss på 0502-65 31 31 (expeditionsavgift på 49 kr inkl. moms tillkommer).

Ordrar som kommer till oss via mejl eller telefon har lägre prioritet än de som kommer in via butiken.

 

Hur betalar jag min order?

Privatpersoner och företag från Sverige betalar genom Klarna Checkout i kassan där du väljer det betalningsalternativ som passar dig bäst.

Privatpersoner väljer mellan faktura, direktbetalning, delbetalning, kontokredit, kortbetalning eller betalning genom internetbank.

Företagskunder kan välja mellan faktura eller kortbetalning.

Köpvillkor och betalsätt för kunder i Danmark, Norge och Finland finns under köpvillkor i menyn. Beställningar som kommer via telefon eller mejl kommer att faktureras och ska vara oss tillhanda inom 10 dagar.

 

Vilka länder säljer ni till?

I dagsläget säljer vi till Sverige, Danmark, Norge och Finland.