Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.
Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK) som standard. För att visa priserna i norsk krona (NOK), dansk krona (DKK) eller Euro (EUR) byter du land längst upp till höger om du använder en dator. För mindre enheter som mobil och surfplatta byter du valuta genom att klicka på menyn i det högra övre hörnet och sedan längst ner i menyn. Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.
På vissa produkter finns det information om vad dessa passar till, detta är endast en rekommendation utifrån t.ex. bruksanvisningar, storlekstabeller m.m. RemButiken.se tar inget ansvar för att dessa produkter passar just din maskin eller liknande.
Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din mejl. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsemejlet snarast.
När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mejl där det står att leveransen är på väg till dig.
Vi använder oss av Klarna som erbjuder flera betalsätt genom Kustom (Klarna Checkout), läs mer nedan.
Efter identifiering och riskbedömning visar kassan de betalningsalternativ som är tillgängliga för dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners (Billie m.fl) den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Kustom (Klarna Checkout) är faktura, kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank m.fl. Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/39396/sv_se/checkout (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
Svensk- och norskregistrerade företag betalar också genom Kustom (Klarna Checkout) genom att välja företag istället för privatperson, betalningsvillkoren är faktura eller kortbetalning.
Privatpersoner i Norge, Danmark och Finland betalar också sitt köp genom Klarna med samma betalalternativ som finns tillgängliga för privatpersoner i Sverige.
Företag som är registrerade utanför Sverige (med undantag för Norge) kan tyvärr inte genomföra sitt köp som företagskund utan får helt lägga ordern som privatperson.
Observera att samtliga frågor kring t.ex. fakturor, kortköp och liknande som har betalats genom Kustom (Klarna Checkout) ska tas med Klarna eller deras samarbetspartners.
Vi tillämpar olika fraktkostnader beroende på fraktsätt, vikt och volymvikt inom Sverige och du ser alla tillgängliga fraktsätt för de produkter du har i varukorgen när du har fyllt i ditt postnummer i kassan. Leveranstiden gäller för produkter som finns i lager vid ordertillfället. Aktuellt lagersaldo är angivet på samtliga produktsidor.
Vi erbjuder alltid ett fraktfritt alternativ när du handlar produkter för mer än 500 kr.
Om du väljer leverans till PostNord Paketbox så måste du ha PostNord-appen och tillgång till mobilt BankID för att kunna öppna paketboxen.
Liggetiden för paket hos utlämningsställe eller paketbox (PostNord) är 7 dagar. Du kan själv förlänga liggetiden i PostNord-appen om du behöver mer tid.
Liggetiden för paket i paketbox (Instabox / Budbee) är 3 dagar.
Vissa fraktsätt innefattar hemleverans eller leverans till postlåda (kan även hängas på postlåda eller dörr), men om någon av dessa leveranser inte kan utföras av någon anledning så kommer ditt paket att levereras till ett utlämningsställe och du blir aviserad.
Vi erbjuder alltid ett fraktfritt alternativ när du handlar produkter för mer än 500 kr.
Som företag ska du inte välja PostNord Paketbox som utlämningsställe (MyPack Collect) eftersom du inte kommer att kunna öppna paketboxen i och med att du måste legitimera dig med mobilt BankID.
Paket som inte kan levereras till företag kommer att skickas till ett utlämningsställe med undantag för pallar som kommer att returneras och debiteras med 1000 kr per pall.
Vi tillämpar olika fraktkostnader beroende på fraktsätt, vikt och volymvikt till Finland & Danmark och du ser alla tillgängliga fraktsätt för de produkter du har i varukorgen när du har fyllt i ditt postnummer i kassan. Leveranstiden gäller för produkter som finns i lager vid ordertillfället. Aktuellt lagersaldo är angivet på samtliga produktsidor.
Under högsäsong kan leveranstiden förlängas oavsett transportör.
Om du inte har angivet ett korrekt mobilnummer i din order kommer du inte heller att få någon avisering om ditt paket utan denna kommer då istället med mejl eller brev vilket kan göra att det tar några dagar extra även om paketet har kommit fram.
Vissa produkter har längre leveranstider och är då angivet som t.ex. "3-8 dagars leveranstid", denna tiden tar det oftast om en produkt ligger i externt lager hos en av våra leverantörer. Vi vill informera dig som kund om att det kan ta ännu längre tid på grund av våra leverantörers fraktsätt vilka vi ej kan styra över. Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag och övriga helgdagar.
I de fall där endast en del av din beställning finns i vårt lager inväntar vi till alla produkter kan skickas samtidigt.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss, vilket normalt sett är 7 dagar, så fakturerar vi dig enligt nedan för fraktkostnader och vårt arbete med hantering av produkterna.
Sverige - 250 kr per kolli.
Danmark - 250 kr per kolli.
Finland - 250 kr per kolli.
Norge - 500 kr (tullavgift och importkostnad kan även tillkomma) per kolli.
Per kolli = om försändelsen är uppdelad i flera paket så faktureras ovanstående belopp per paket.
Om du har valt att hämta din order i vårt paketskåp och inte hämtar ut den inom 3 dagar från att du har fått ett påminnelse-SMS så kommer vi att makulera din order och debitera dig 50 kr i hanteringskostnad.
Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt så kontaktar du oss inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.
OBS! Att kilremmar går av räknas inte som en reklamation, ofta beror det på att remskivorna inte ligger i linje eller är vassa, kilremmen kan även vara för löst/hårt spänd etc. Kilremmar som går av ersätts alltså inte, utan ditt köp ska betalas precis som vanligt. Kontrollera alltid remskivor m.m. innan du sätter på en ny kilrem.
Om du inte är nöjd med din order av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din order. Produkten får ej vara använd, endast testad storleksmässigt (gäller kilremmar m.m.). Produkter som ligger i förpackning ska givetvis vara obrutna. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.
Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde).
Om du har betalt din order innan retur återbetalas pengarna, inklusive eventuell fraktkostnad om hela ordern returneras. Om du har betalt din order via Klarna så är det Klarna som sköter återbetalningen till dig när vi har hanterat returen, vilket vanligtvis sker inom 14 dagar, men kan ta upp till 30 dagar. Har du lagt din order via mejl eller telefon så återbetalar vi pengarna till dig inom 30 dagar efter att du har återkommit med bankkonto inkl. clearingnummer, bankgiro eller postgiro.
Returer som saknar eller har för lite porto/frankering kommer inte att lösas ut.
För att returnera hela din order eller delar av den så ska du fylla i returformuläret som du hittar här
https://www.rembutiken.se/reclaim/
Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Returadress:
RemButiken Sverige AB
Box 53
522 22 TIDAHOLM
Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.
Företagskunder har ingen ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och kan därmed inte returnera några produkter till oss. Om ett företag registrerar en retur hos oss så kommer den inte att behandlas.
RemButiken.se är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Den 25 maj 2018 börjar en ny lag att gälla som heter GDPR (General Data Protection Regulation) att gälla. Denna lag ersätter den tidigare personuppgiftslagen (PUL) som har funnits i Sverige sedan 1988. GDPR är en gemensam lag som gör att samma regler gäller i hela Europa. Enligt GDPR måste alla handlare, organisationer och företag ha ett större ansvar vad det gäller hanteringen av kunduppgifter och personuppgifter. Läs mer hos Integritetsskyddsmyndigheten.
RemButiken Sverige AB är ansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss som kund och hur dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina köp, men även i marknadsföringssyfte om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev. Vi lämnar ej ut personuppgifter så som namn, adress, mobilnummer, mejladress eller andra kunduppgifter som kan anses som en personuppgift till tredje part annat än i de fall som nämns nedan.
När du har klickat på "Slutför köp" så kommer du att få ge ditt samtycke genom att aktivt få välja JA eller NEJ på följande...
Du kan när som helst logga in på ditt konto (om du har skapat ett) och ändra dina samtycken.
Du kan givetvis även avregistrera dig från vårt nyhetsbrev i samband med att du får det eller genom att klicka på länken nedan
Avregistrera mig från nyhetsbrevet
RemButiken Sverige AB har som företag, e-handlare och ägare till RemButiken.se skyldighet att se till så att dina personuppgifter behandlas och skyddas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.